Bzmot272 a budapesti HÉV-vonalakon

2001. április 7-én, német vasútbarátok látogattak Budapestre. Útjukat a MÁV Bzmot272 pályaszámú motorkocsijával tették meg. A napi program a Keleti pályaudvaron reggel 8 órakor kezdődött. Onnan Kőbánya-felső, Kőbánya-teher ("Királyvágány"), Törökőr teherpályaudvar érintésével értek ki a gödöllői HÉV vágányaira. Az Örs vezér teréről Cinkota, majd Csömör következett. Innen a régi "kavicsbányai" vonalon mentek tovább Kerepes és Gödöllő felé, ahol visszatértek a MÁV hálózatára. Pécel és Rákos állomásokon keresztül a Körvasútra fordultak, és az északi összekötő vasúti hídon át Óbuda vasútállomásra értek. Itt lementek az Aquincumi deltán keresztül a szentendrei HÉV vágányára.

A délutáni program a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum megtekintésével kezdődött, majd a HÉV-vonalon egészen a Margit híd melletti szükségvégállomás felszíni csonkavágányára mentek. A körutazás befejezéseképpen még megtekintették a kaszásdűlői iparvágányt, majd útjukat Óbuda állomáson fejezték be délután öt óra körül.

Néhány fényképet sikerült elkészítenem a különleges menetről. Remélem, csemege lesz mindenkinek.
 

Megérkezés az Örs vezér terére
 

A Bzmot272 beáll a gödöllői
HÉV mellé

Remek fotózási pozíció
a résztvevők számára...

...és az én számomra is
 

Mintha menetrend szerinti
járat lenne

Nagyicce megállóhely
 

Cinkota állomáson
 

Csömör: a HÉV megvárta
a beérkező dízelt

Kerepes felé a
"kavicsbányai" vonalon

A Szentendrei út felett
 

Óbudáról Aquincum felé
a deltavágányon

Háttérben a római kori,
felújított vízvezeték

Szentendrei út:
a vasúti híd előtt...

...és után
 

A Császárfürdő előtt
 

Margit híd, felszíni csonka:
hátterben a Parlament...

...a hídon egy 6-os villamos,
hátul a Gellérthegy

Itt már egy méternyit
előrehúzott az ütközőbaktól

Árpád híd HÉV-megálló
 

Az utazás lassan
véget ér